söndag 5 december 2010

En moders kärlek...

Det är så underbart men samtidigt så läskigt med alla moderskänslor man får när man får barn, jag bokstavligen upplever alla Sagas känslor tillsammans med henne. Just nu brottas jag massor med ångest och oro inför nästas ankomst då Saga är väldigt mammig och det känns som att jag kommer svika henne snart. Vill inte förlora det band vi har samtidigt som det känns otroligt viktigt att bygga upp ett lika starkt till nästa lilla individ som komma skall. Usch, kluvna känslor i omlopp...
Jag är i alla fall fast besluten om att jag ska vara noga med att ha egentid med min käre dotter ofta så att vi inte förlorar det vi har...

1 kommentarer:

Frida sa...

Åh, jag vet precis hur du känner!!!
Redan när jag plussade med tvillingarna fick jag ett riktigt kaos med mina känslor, vad händer med wiggo nu? Var också rädd att jag inte skulle kunna ge alla lika mycket av mig speciellt wiggo. dom 2 första veckorna efter tvillingarna kommit var jätte jobbiga, jag kände mig riktigt hemsk som kom hem med två andra barn, och wiggo kände av det jätte tydligt. Men nu lite över en månad då går det faktiskt bra! :) Det kommer gå bra! Man får tänka på att dom kommer att ha jätte bra utbyte av varandra om nått år :) Lycka till madde!

Skicka en kommentar