onsdag 14 april 2010

BVC-besök och kyckling...

Idag vart det en stressig morgon vill jag säga. Vaknade klockan 6 av att skruttan skulle käka, ammade och ammade tills hon var mätt men hon ville inte somna om alls.
Satte mig i soffan med henne i famnen och efter 2 timmar somnade hon äntligen till och jag likaså. Vaknade med ett ryck en timme innan vi skulle vara nere på BVC för att väga och mäta tösen. Vilken fart det blev på oss! :) Vi kom i tid i alla fall och skruttan växer och växer, mest på bredden. :) Nu väger hon 4630g och är 53,3 cm lång.

När vi kom hem passade jag på att vila lite på soffan med Saga medan Tomas städade och fixade lite lunch, skönt.
På kvällen kom Tomas föräldrar hit med grillad kyckling och potatissallad och tog hand om Saga så att vi fick äta i lugn och ro, sen diskade Tomas pappa efter maten också. Skönt med lite hjälp nu eftersom våra kvällar blir så jobbiga med allt skrik.
På torsdag bär det av till skåne, ska bli så skönt att få träffa mamma och pappa igen, jag blir fortfarande mammig ibland och speciellt nu när det varit så mycket och jag inte fått sova ordentligt. Längtar oändligt mycket!

Nu är det snart dags för matning igen och sen ska jag försöka sova.

/Madelene


Hittade den här härliga bilden på lilla skruttan när hon
bara var en dag gammal. Ligger som ett litet foster i
örngott... :)

3 kommentarer:

Anonym sa...

jag längtar också. :-)

carolina sa...

åh gud vad fin hon är!! mysigt hon ligger :D

Erika sa...

såå fiin!

Nej vi samsov aldrig, ja förutom dagtid då när hon var som minst så la jag mig ibland för att sova tilsammans med henne dagtid i vår dubbelsäng. Går ju bra ett tag tills det bli lite farligare när de börjar röra på sig...

var gärna med i min tävling med ett jättefint tryck till hemmet/till barn som vinst :-)

Kraam!

Skicka en kommentar